Pl. "Java fejlesztő", "SAP tanácsadó", "Unix adminisztrátor"

Karrier blog
Karriertippek, tanácsok IT szakembereknek, megbízható forrásból.

Öt produktivitási tipp sikeres cégvezetőktől

Karrier 2014. január 27. Farkas Gábor

Valószínűleg mindannyiunk visszatérő problémája, hogy a munkában miként tudnánk növelni hatékonyságunkat, a hasznosan töltött időt. A dolog azonban korántsem egyszerű, mert az elmélet és a gyakorlat sokszor nem esik egybe — sokkal könnyebb gondolkodni produktivitásunk javításán, mint tenni valamit érte. A Business Insider összeszedett néhány hasznos ötletet sikeres vállalkozóktól, cégvezetőktől, ebből készítettünk most egy kisebb válogatást.

Öt produktivitási tipp sikeres cégvezetőktől

Repülőnapok

Bryan Hassin, a Smart Office Energy Solutions CEO-ja észrevette, hogy sokszor a legjobb, legfókuszáltabb munkát a hosszú interkontentális repülőjáratokon végzi. Persze igencsak drága mulatság lenne állandóan felülni egy transzatlanti járatra a jobb munkavégzés érdekében, Bryan számára mégiscsak jó ötletet szolgáltatott a heti rendszerességű „repülőnapok“ bevezetéséhez. Ezeken a napokon kikapcsolt (de legalábbis a végletekig korlázott) internet-eléréssel, szintén kikapcsolt (vagy az alkalomhoz illően repülőmódba állított) telefonnal, minden külső behatást eltávolítva dolgozik — mintha egy repülőn ülne, órákon át. Ezek az órák általában a hét leghatékonyabbjainak bizonyulnak.

A legrosszabbat az elejére

Legalábbis ez a kulcs Alok Bhardwaj, a Hidden Reflex alapítója szerint.

„Minden nap az legyen az első dolgod, hogy a számodra legkevésbé kedves feladatokat elvégzed a napi teendők közül, még az emailek elolvasása vagy bármi más előtt.“ — mondja Alok. A nap további része így már felszabadultabban telik. Bhardwaj további, valamivel megszokottabb tippeket is szolgáltat, de ezeket sem érdemes szem elől téveszteni: a munkahely legyen kizárólag a munkáé, ne próbáljunk egyszerre túl sok dolgot csinálni, ill. igyekezzünk napi szinten mozogni és meditálni.

Zero Inbox Policy

Az Inbox Zero már egyfajta mozgalommá vált, aminek a lényege, hogy sosem lehet olvasatlan levél a postaládánkban. Rob Rawson, a Staff.com alapítója ehhez egy hasznos kiegészítőt is ajánl a Gmail Labsból, ez pedig az Auto Advance, ami a jelenleg megtekintett levél archiválása után automikusan a következő olvasatlan mailt mutatja. Apróságnak tűnhet, de jelentősen meggyorsítja a levélolvasás folyamatát, és attól is megóv, hogy ugyanazt a levelet többször nézzük meg.

Facebook, az időrabló

Egy másik apró, de potenciálisan nagy hasznot hozó tipp Roman Grigorjevé, aki a GuessMate.me vezetője. Azt hiszem nem mondunk nagy újdonságot, ha azt állítjuk, az egyik legnagyobb munkahelyi időrabló a közösségi háló, és azon belül is főleg a Facebook. Érdemes lehet az összes ismerősünket a Barátok (Friends) csoportból az Ismerősök (Acquiantances) csoportba átmozgatni, ezáltal a teljesen érdektelen „nézd mit ettem reggelire“ típusú posztok helyett naponta max. 2-5 db bejegyzést láthatunk mindenkitől.

A kétperces szabály

A Lolabox társalapítója, Christian Sutardi előszeretettel használj az eredetileg David Allentől származó kétperces szabályt. Ez egy végtelenül egyszerű mantra: ha bejön egy új teendő, és úgy látod, hogy két percen belül letudható, azonnal megcsinálod.

„Ez az egyszerű szabály nagyon megdobta a produktivitásomat. Azért szeretem, mert nem egy óriási felfedezés, nem egy menő app vagy szoftver, mégcsak semmiféle tanulást vagy elkötelezettséget sem igényel. Akár ma is elkezdheted. “ — mondja Christian.

Ti milyen, ehhez hasonló tippeket tudnátok mondani a saját tapasztalataitokból?

Címkék

Még nincs ITHub szakmai profilod?

Hozz létre egyet pár perc alatt, és csatlakozz a magyar IT karriercsomóponthoz!

Készítsd el szakmai profilodat!

Hasonló cikkek

4 tipp a tökéletesebb meetingekhez
Karrier 2014-09-19 | Kóbor Ádám
Hogyan dolgozzunk hatékonyabban?
Karrier 2014-09-04 | Kóbor Ádám
Közeleg az email vége?
IT 2014-07-29 | Farkas Gábor