ITHub

Érvek a tematikus állásportálok mellett

Érvek a tematikus állásportálok mellett
Farkas Gábor
Farkas Gábor
| ~2 perc olvasás

Persze, hazabeszélünk, de miért is ne tennénk, amikor a Madgex cikke pontosan összefoglalja azokat az indokokat, amelyek miatt érdemes lehet tematikus (niche) állásportálokat igénybe venni a nagy, általános oldalak helyett — hirdetői és álláskeresői oldalon egyaránt. Ezekből szemezgetünk néhányat az alábbi posztban.

Érvek a tematikus állásportálok mellett

Mik is azok a tematikus állásportálok egyáltalán? A fordítás kissé sánta, hiszen az angol niche job board sokkal kifejezőbb: olyan álláskereső oldal, amely nem a széles közönségnek, hanem egy szűkebb, legtöbbször szektor (de lehet akár város, ország is) által meghatározott körnek szól.

Miért is jó ez, legyünk akár (passzív) álláskeresők, akár hirdetők? Először is érdemes megjegyezni, hogy a tematikus állásportálok általában nem csupán állásportálok. A sokféle integrációnak köszönhetően ezek az oldalak általában egyébként is gyűjtőhelyei egy-egy terület szakembereinek, legyenek ők akár aktív álláskeresők, akár nem. A legtöbb niche állásportál általában tartalmaz a témába vágó blogot, az őket érdeklő tartalmakkal látja el a látogatóit, és sokszor közösségi elemekkel is tarkított.

Nem teljesen helytálló, hogy az óriás job boardokon minden állás megtalálható; általánosan megfigyelhető, hogy kisebb cégek gyakran szívesebben hirdetnek a niche oldalakon egyrészt költséghatékonysági megfontolásból, másrészt a tematikus portálok legtöbbször kevesebb hirdetést tartalmaznak, így a sajátjuk nem veszik al annyira a rengetegben, és nagyobb eséllyel jut el egy sokkal célzottabb látogatói körhöz.

A tematikus állásportálokon hirdetőknek fontos az elvárásaikat a mérethez igazítani: az adatok alapján elmondható, hogy az ilyen típusú oldalak legtöbbször kevesebb, de magasabb minőségű jelöltet eredményeznek egy-egy pozícióra, mint az általános, nagy gyűjtőportálok esetében. Ennek magyarázata persze egyszerű: a hirdetések eleve csak a releváns körhöz jutnak el, aminek eredményeképpen sokkal kisebb eséllyel jelentkeznek nem megfelelően kvalifikált jelöltek egy-egy állásra.

Természetesen számos olyan helyzet van, amikor inkább ajánlott a nagy portálokat választani, azonban ha erősen célzott közönséghez szeretnénk eljuttatni hirdetéseinket, ill. értékes időt akarunk megtakarítani a tárgyhoz nem túlságosan tartozó CV-k szűrésével, amik csak furcsa keresések sorozata után landoltak valamilyen módon a postaládánkban, érdemes lehet a kisebb állásportálok felé fordulni.