ITHub

7 mondat, amit minden menedzser szeret hallani

7 mondat, amit minden menedzser szeret hallani
Farkas Gábor
Farkas Gábor
| ~2 perc olvasás

Szeretnél jó benyomást kelteni a felettese(i)dben, vagy jobb kapcsolatra törekszel velük? Próbáld minél gyakrabban beépíteni az alábbi kifejezéseket a mindennapi kommunikációba! Ezekkel a mondatokkal, és a mögöttük lévő üzenetekkel úgy javíthatod a rólad kialakult képet, hogy őszinte maradsz, és púderozásnak sem tűnik majd a viselkedésed.

7 mondat, amit minden főnök szeret hallani

1. Van egy ötletem

Egy jó menedzser örömmel fogadja az új ötleteket, azonban ügyelj arra, hogy az időzítés megfelelő legyen. Egy össznépi meeting, ahol az emberek amúgy is hajlamosak mindenféle ötleteket bedobni, megfelelő hely és idő erre, de például egy ügyfél részvételével zajló találkozó már nem feltétlenül.

2. Nem probléma!

Ha a főnököd valamilyen kéréssel fordul hozzád, légy pozitív! A legjobb, ha teljesen biztos lehet abban, hogy állandó felügyelet, mikromenedzsment nélkül el fogod végezni a feladatot.

3. Miben tudnék segíteni?

Sokak szerint ez messze a legjobb dolog, amit egy menedzsernek mondhatsz. (Hasonlóan, ennek az ellenkezője a "ez nem az én munkám" lenne.) Ebből látszik, hogy csapatjátékos vagy, és akár a munkakörödön egy kicsit kívül eső feladatokhoz is lelkesen állsz hozzá.

4. Miben, hogyan tudnék javulni?

Ez főleg a teljesítményértékelések alkalmával hasznos mondat, de igazából bármikor bevethető. Ezzel azt jelzed, hogy nyitott vagy a konstruktív jellegű kritikára, és ha a jövőben meg is fogadod a tanácsokat, annál jobb.

5. Nem

Erről már korábbi blogjainkban is volt szó, de néha muszáj meghúznunk a megfelelő határvonalakat, és tudni kell nemet mondani. Nyilván udvariasnak kell maradnunk, de egy jó főnök tisztelni fog azért, ha szilárd álláspontot képviselsz.

6. Szeretnék tanulni

Ez nyilván kapcsolódik a négyes ponthoz. Ha azt mutatod a főnököd felé, hogy szeretnél új, szakmai dolgokat elsajátítani, az egyértelműen jó pontokat jelent az előrejutásodra nézve. Mutatja az ambíciódat, sőt még azt is, hogy tisztában vagy a saját jelenlegi gyengeségeiddel.

7. Ez tényleg hiba volt, de legközelebb...

A legtöbb menedzser szereti az olyan embereket, akik nemcsak elismerik, ha hibáztak, de azonnal megoldással szolgálnak arra, hogy ugyanaz a hiba ne fordulhasson elő mégegyszer. Mielőtt beismered egy hibádat, gondolkozz el azon is, milyen megoldást tudsz adni, hogy a jövőben ne történjen meg.

Ez persze csak pár hasznos tipp, rengeteg hasonlót lehetne gyűjteni. Hozzátennél valamit? Ha magad is menedzser vagy - mi az amit, személy szerint te szeretsz gyakran hallani a beosztottjaidtól? Szívesen várjuk a kommenteket.