ITHub

5 dolog, amit a vezetőd nem szeretne hallani

5 dolog, amit a vezetőd nem szeretne hallani
Farkas Gábor
Farkas Gábor
| ~3 perc olvasás

A ComputerWorld az USA 100 legnagyobb vállalatának informatikai igazgatóit kérdezte arról, melyek azok az üzenetek, témák, amiket nagyon nem szeretnek hallani alkalmazottaiktól. Az alábbiakban az öt leggyakoribb választ gyűjtöttem össze — valószínűleg mindannyiunknak tanulságos lehet, akármelyik székben is ülünk épp.

5 dolog, amit a vezetőd nem szeretne hallani

1. Mindent a technológiáról, semmit az üzletről

Informatikusként, programozóként nyilván legtöbben a különböző technológiák megszállottjai vagyunk, és elsősorban az ezzel kapcsolatos részletek mozgatnak meg minket, kevéssé a dolgok kihatása az üzlet eredményességére, hatékonyságára. Ez azonban nem a legjobb megközelítés, tudjuk meg Joseph J. Tufano-tól, a New York-i St. John's University CIO-jától. „Sokkal hitelesebb, amikor valaki úgy mutat be egy megoldást, hogy azonnal az üzletre reflektál, az üzlet kontextusában beszél róla.“ — mondja Tufano.

2. Csak egy megoldás van

Az IT világ tele van háborúkkal: operációs rendszerek, programozási nyelvek, technológiák versenyeznek egymással, és esetenként már-már vallásos rajongótáborral rendelkeznek. Ebben a közegben nem csoda, ha mindenki többé-kevésbé elfogult bizonyos megoldások iránt, azonban nagy hiba lehet ez a részrehajlás, mert nagyon ritka az olyan eset, amikor egyetlen megoldás minden helyzetre megfelelő.

„Amikor valaki ilyen hozzállással rendelkezik, hajlamosak az emberek akadálynak tekinteni az illetőt, és azonnal azt feltételezik róla, hogy rugalmatlan: ezt mindig preferálni fogja, amazt pedig soha.“ — mondja Neil Puff, az arizonai Yuma County IT igazgatója.

3. Nem lehet megcsinálni

Robert Strickland, a T-Mobile USA CIO-ja világosan fogalmaz: mindent meg lehet csinálni. „Persze elképzelhető, hogy pontosan a kitűzött cél nem megvalósítható, vagy nem abban a formában, ahogy körvanalazásra került a tervben. Azonban mielőtt azt mondod, hogy valamit nem lehet megcsinálni, először inkább arról beszélj, hogy milyen kihívások jöhetnek szembe, és akkor el tudunk kezdeni együtt gondolkodni arról, hogyan oldjuk ezeket meg.“ — teszi hozzá Strickland.

4. Panaszkodás a kollégákra

Egy-egy projekt vagy feladat csúszásakor, stresszes helyzetben könnyen előfordul, hogy feletessünk előtt valamelyik kollégánkra mutogatunk, azonban ez rossz ötletnek tűnik, mert a helyzet az, hogy a legtöbb vezető nem kíváncsi erre; főleg akkor nem, ha magadtól nem is próbáltad megoldani a dolgot

Kumad Kalia, a torontói Direct Energy IT vezetője a következő véleményen van ezzel kapcsolatban: „Olyan csapatot szeretnék, amelyik együtt dolgozik, nem pedig olyat, amelyik állandóan politizál.“. Persze vannak olyan esetek, amikor jobb megbeszélni bizonyos kollégákkal kapcsolatos ügyeket a főnökkel — Kalia például szereti tudni, ha valaki a távozáson gondolkodik.

5. Meglepetések

A meglepetéseket az ember legfeljebb a szülinapján szereti, de a legtöbb CIO nem igazán kedveli őket a mindennapi munkában. Ian S. Patterson, a Scottrade brókerház IT divíziójának feje szerint mindig jobb a híreket — akár jók, akár rosszak — közvetlenül a dolgozóktól hallani. Emellett az is fontos, hogy a felmerülő problémákat már egyből a felmerülésükkor közöljük, így elkerülhetjük, hogy egy kezdetben kis probléma esetleges katasztrófába torkolljon.