IT blog
Szakmai tanácsok, új módszertanok, hogy napról-napra jobb fejlesztővé válhass.

Mélyvíz: Építsünk űrhajót C++-ban!

IT 2019. augusztus 21. Szabolcsi Judit

A C++ minden eddigi verziójában hat operátor szerepelt, amelyek összehasonlításra és rendezésre használhatóak:  ==, !=, <, >, <=, >=. A C++20-ban viszont megjelent az „űrhajó operátor” <=>, vagy hivatalos nevén a háromértékű összehasonlító operátor (three-way comparison operator). Miért van erre szükség?

Mélyvíz: A C++ és a zárójelek

IT 2019. március 18. Szabolcsi Judit

A C++ egy régi nyelv, az 1980-as években született meg. 1998-ban sikerült szabványosítani, ezért ez a változat a C++98 nevet viseli, ez a klasszikus C++. Azóta több új szabványt is bevezettek: a C++11, C++14 és a C++17-et, és tervezetként a C++20 is elkészült. A C++11-től kezdve beszélhetünk a modern C++-ról. Mivel a C++ egy olyan viszonylag régi nyelv, amit folyamatosan modernizálnak és közben igyekeznek a visszamenőleges kompatibilitást megőrizni, ez rányomja a bélyegét: elég bonyolult és többféle szintaktika él egymás mellett.

Skálázhatóság kezdőnek: A CAP tételről dióhéjban

IT 2018. október 31. Farkas Gábor

Nagyméretű, összetett rendszerek esetén gyakori követelmény a skálázhatóság. Egy rendszert akkor mondunk skálázhatónak, ha nagyobb terhelés alatt képes a teljesítményét növelni további erőforrások (tipikusan hardver) hozzáadásával. Bár ez triviálisnak tűnhet (több vas = nagyobb teljesítmény), a valóság nem ilyen egyszerű, a skálázhatóság megvalósítása gondos tervezést és fejlesztést igényel, ami azonban extra komplexitást és új problémákat von magával — itt jön képbe a CAP tétel.

5 gyakori hiba unit tesztek írásakor

IT 2018. július 31. Farkas Gábor

Napjainkban az automatizált unit tesztelés a legtöbb fejlesztő mindennapjait képezi. Természetesen örvendetes, hogy a témában kevésbé jártas fejlesztők is nyitottak ezen metodológia felé, azonban van néhány visszatérő hiba, amivel a tapasztaltabb fejlesztők rendszeresen szembesülnek. Mai posztunkban ezekből szedtünk össze néhányat azért, hogy segítsünk nektek a tesztjeitek színvonalának javításában.

Építsünk webshopot Vue.js-szel

IT 2018. május 24. Rajcsányi Zoltán

Az első két cikkben megismerkedtünk a Vue.js keretrendszer alapjaival, majd felépítettünk egy interaktív galériát, megismertük a HTML űrlap és a keretrendszer kapcsolatát, készítettünk Vue komponenst, ami kommunikált a Vue egyedünkkel, végül két komponens között is kommunikációt végeztünk egy úgynevezett busz segítésével. Ebben a cikkben felépítünk egy egyszerű webshopot.

1
2 3 4 5 6 7 8 9
...
20 21